2008年4月8日火曜日

スピーチ



So I was reading the speech schedule Sensei handed out and realized that we had been preparing for the speech project for 3 weeks already!! I finally did my speech today and the file above is the audio clip.
The clip sounds worse than what I thought I did...so it was actually a pain to force myself to listen to the whole thing. BUT on the other hand, that's the best way to know what you have to work on. First of all, I definitely have to work on my fluency. Secondly, and more importantly, I need to improve my intonation since I think my tone was really flat throughout the whole thing. Lastly, I think I need to avoid all the little pauses I make after certain particles to make it more natural and "Japanese" like!

Minasan, what do you guys think? Feel free to give me some criticism!! I can stand it!!

8 件のコメント:

Lavy さんのコメント...

カンさんのスピーチはとても、本とによかったと思います。Vincent! You did a very good job! You are so fluent and I love your topic, too! :)

クイエン さんのコメント...

学生のスピーチの中で、カンさんのが一ばんおも白くていいと思うよ。私をおしえてください!私の先生になってください。

Alex さんのコメント...

カンさんのスピーチはとてもよくて、面白いと思う。私もポケモンをたくさんしましたが、私の好きなポケモンはJynxです。

Hunter さんのコメント...

カンさんのスピーチはよくて、おも白かったよ。ぼくもポケモンをしていました。

v さんのコメント...

ラムさんへ
ありがとうございます!ラムさんもGOODJOBをしたよ。今夜一しょにチャリティーのばんごはんに行かない?

トランさんへ
ありがとうございます!トランさんのスピーチもとてもよかったよ(本とうに)。ぼくの日本語はあまり上手じゃないので、先生になるのはむずかしいよ。。。でも、今度一しょにれんしゅうするのはどう?

テタイムさんへ
ありがとうございます。日本語のクラスはポケモンが好きな人がいるから、しあわせになるよ。ぼくの好きなポケモンはBULBASAURだよ。

v さんのコメント...

ダンスさんへ
ありがとうございます。ポケモンはとてもたのしいから、男の子はみんなそのゲームであそぶだろう。

クイエン さんのコメント...

うん、いいね。今度一しょにれんしゅうして、がんばりましょう。

匿名 さんのコメント...
このコメントはブログの管理者によって削除されました。